En shopaholic i Las Vegas

Beckys pappa och hennes bästa väns man är spårlöst försvunna. Det enda de lämnade efter sig är ett meddelande att ”det är något de måste göra”. Beckys mamma och väninnan Suze är övertygade om att de döljer någonting, så hela gänget hur en husbil och beger sig iväg mot Las Vegas för att leta efter dem. Under resans gång kommer de i kontakt med personer från Grahams förflutna som berättar saker ingen av dem visste om. Kommer Becky hitta sin far och Tarquin? Och vad är det egentligen som de behöver fixa?

Sista delen i Shopaholic-serien, och den tog slut alldeles för fort i min mening. Till en början kände jag inte igen Becky heller, eftersom hon inte shoppade på samma nivå som hon gjort tidigare. Och Suze spydiga attityd mot Beky retade mig något enormt – Becky hade inte gjort henne något ont så att vara spydig och sarkastisk fanns ingen anledning till (hade det varit min vän hade jag sagt upp vänskapen). Men sedan ändrar sig allting och Becky blir sitt normala jag som älskar att shoppa. 

Boken är lika lättläst som tidigare delar och väldigt underhållande, trots sina negativa saker. Det som kommer bli ett problem nu är vad jag ska plocka upp om jag fastnar i min läsning? De gånger har nämligen shopaholic-böckerna varit riktigt bra. Det kommer kännas lite tomt utan dessa böcker.

Köp boken på Adlibris (pocket), Bokus eller CDON.

Vad har du på hjärtat? :)

