Stora stygga räven av Benjamin Renner 

Stora stygga räven handlar om en räv som varje dag tar sig in på en bondgård i jakt på mat. Men hans försök är så tafatta att bondgården djur börjat vänja sig vid honom. En dag föreslår vargen att räven ska ta sig in på bondgården, stjäla några ägg och sedan ruva på dem. När kycklingarna sedan är tillräckligt stora kommer de vara ett lätt byte för vargen och räven. Räven gör precis som han blir tillsagd och börjar ruva äggen. Men när kycklingarna sedan är lagom stora försöker räven slingra sig från vargens plan. Kommer räven lyckas hålla kycklingarna från vargen?

Detta är ett seriealbum som jag fick rekommenderat på jobbet. Jag blev genast nyfiken på den, och lånade hem det. Och jag är väldigt glad att jag gjorde det! Hela kvällen satt jag och skrattade högt åt rävens lama försök att blåsa vargen på kycklingarna. Hela albumet var så välgjort, och jag gillade verkligen bilderna, de var en stor del av berättelsen. Jag kan starkt rekommendera denna bok, som främst vänder sig till lite äldre barn. Kanske att yngre barn kan läsa den, men då tillsammans med en vuxen.

Köp boken på AdlibrisBokus eller CDON.

Vad har du på hjärtat? :)

