Semester

Det är så skönt med semester – ta det lugnt och göra precis vad man vill, när man vill – därför står denna bloggen lite stilla just nu. Men jag känner att det inte gör så mycket heller, för sommaren är ju lite annorlunda mot andra månader. Man är mer ute då, och det tar mer emot att sätta sig med datorn och/eller mobilen och blogga.

Vi har alldeles precis kommit hem från Grangärde. Jonas mamma är barnvakt åt Jonas systerdotter denna helgen, så då ville han ut dit och leka lite med henne. Det är väl alltid roligt att leka med små barn, eller hur? Just nu håller vi på med mat, grillade kotletter med pommes och potatissallad. Det ska bli riktigt gott för nu är jag verkligen hungrig. Efter det vet jag inte vad vi ska hitta på. Det lät som att älsklingen ville åka Pontiac, så det blir kanske så. Bäst att passa på nu när solen är framme och innan det blir regn igen (Jag måste erkänna att det är väldigt konstigt väder denna sommar …).

Läsningen går alldeles utmärkt. Det hjälper till en hel del att jag har mycket tid över som jag lägger på det jag vill. Inte något jobb som tar upp störra delen av tiden. Det känns som att det kommer bli mycket läst framöver också. Kanske rensar jag helt ut min att-läsa-hylla. Hoppas! 🙂

Ha det bra!

2 reaktioner till “Semester

Vad har du på hjärtat? :)

